۲۷ دی ۱۴۰۰

یوگا و کاهش وزن

یوگا فواید زیادی برای سلامتی دارد، از تقویت عضلات گرفته تا بهبود خواب و کاهش استرس. آیا می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

خانم های مختلف

داده ها نشان داد که یوگا به دلیل عوامل متعددی با کاهش وزن و حفظ وزن مرتبط است، از جمله: مصرف انرژی در طول جلسات یوگا، تشویق به ورزش بیشتر با کاهش کمردرد و درد مفاصل، افزایش تمرکز حواس، بهبود خلق و خو و کاهش استرس، و … به یوگی ها کمک می کند تا با بدن، سیری و عادات غذایی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا حفظ کنید، در اینجا سه راه بزرگ وجود دارد که یوگا به شما کمک می کند:

1. یوگا می تواند به خوردن آگاهانه کمک کند


وقتی برای مدت طولانی در وضعیتی قرار می‌گیرید، با احساس بدن خود ارتباط برقرار می‌کنید. ممکن است مربی شما از شما بخواهد که نفس خود را کنترل کنید و به آنچه ذهن و بدنتان به شما می گوید توجه کنید، که راهی برای یادگیری و تمرین ذهن آگاهی است.

و تمرین تمرکز حواس روی مت یوگا می تواند در مورد تمرین عادات غذایی آگاهانه نیز کمک کند. غذا خوردن آگاهانه، شناخت نشانه های گرسنگی و محدود کردن پرخوری است.  با گذشت زمان (و با تمرین) حتی ممکن است متوجه شوید که کدام غذاها به شما احساس انرژی و انرژی می‌دهند و کدامیک اثرات منفی بیشتری دارند (مانند ایجاد احساس بی‌حالی یا نفخ). و همه این رفتارها هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از رژیم غذایی یا برنامه غذایی کاهش وزن پیروی کنید – یا به طور کلی انتخاب های غذایی سالم تری داشته باشید.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله روان‌شناسی ورزش و ورزش منتشر شد، داده‌های نظرسنجی ۱۵۹ زن را که به طور منظم یوگا یا ورزش‌های قلبی را انجام می‌دادند، تجزیه و تحلیل کرد. یوگی ها به طور قابل توجهی کمتر از ورزشکاران مبتنی بر کاردیو دارای الگوهای غذایی نامرتب بودند.

2. یوگا می تواند به شما در مدیریت استرس کمک کند


راه های زیادی وجود دارد که استرس می تواند به افزایش وزن کمک کند – و به خصوص استرس مزمن کنترل نشده. یوگا می تواند به کاهش سطح استرس مزمن کمک کند.

تنفس و مراقبه سنگ بنای تمرین یوگا هستند. ساندار بالاسوبرامانیان، دکترا، استادیار دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در چارلستون، می‌گوید که هر دو به افزایش انرژی، بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس کمک می‌کنند، که تحقیقاتش بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه تنفس یوگا می‌تواند به رفاه در افراد مبتلا به مزمن و مزمن کمک کند. بیماری دیگر (دکتر بالاسوبرامانیان همچنین مؤسس مؤسسه PranaScience است که دوره‌های آموزشی تنفس یوگا و انجمن بین‌المللی درمانگران یوگا را ارائه می‌دهد که دارای گواهینامه یوگا درمانگر هستند.)

بالاسوبرامانیان توضیح می‌دهد: «استرس می‌تواند کاهش وزن را بسیار دشوار کند، زیرا می‌تواند باعث افزایش کورتیزول، استرس خوردن و مشکلات خواب شود. تنفس عمیق به رفع استرس و معکوس کردن برخی از این اثرات منفی که می تواند کاهش وزن را دشوارتر کند (یا به افزایش وزن کمک کند) کمک می کند.

بالاسوبرامانیان می گوید تغییرات فیزیولوژیکی در بدن در پاسخ به تمرینات تنفسی رخ می دهد. “مطالعات نشان داده اند که چگونه تمرینات تمرکز حواس باعث کاهش میزان کورتیزول در بدن ما می شود.”

مروری که در دسامبر 2017 در مجله Psychoneuroendocrinology منتشر شد و داده‌های 42 مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که یوگا با سطوح پایین‌تر کورتیزول عصر، کورتیزول بیداری، ضربان قلب در حالت استراحت و سطح کلسترول مرتبط است.

3. یوگا به عضله سازی کمک می کند


یوگا با ساختن توده عضلانی باعث کاهش وزن و حفظ وزن می شود.

در یوگا، ما از وزن بدن خود به عنوان نوعی مقاومت استفاده می کنیم. کارول کروکف، مربی دارای گواهینامه انجمن بین المللی یوگا درمانگران و اتحادیه یوگا و یک درمانگر یوگا در دوک یکپارچه پزشکی در دورهام، کارولینای شمالی، می گوید: تمام بدن شما برای حفظ تعادل شما کار می کند تا همه چیز به تمرین برسد.

فکر کنید که بدن خود را در حالت پلانک در جای خود نگه داشتید. او می گوید که شما از عضلات شانه ها، هسته مرکزی، باسن و پاها برای بالا نگه داشتن بدن خود استفاده می کنید. پس از بیرون آمدن از پلانک، ممکن است به حالت سگ سر پایین بروید و مجموعه دیگری از عضلات را در ساعد، شانه ها و پشت خود فعال کنید. کروکف می گوید این عضله سازی کالری می سوزاند.

مروری که در ژوئن 2016 در مجله Preventive Medicine منتشر شد و 30 کارآزمایی را با بیش از 2000 شرکت‌کننده بررسی کرد، به این نتیجه رسید که یوگا می‌تواند نسبت دور کمر به باسن را در بزرگسالان سالم و همچنین شاخص توده بدن (BMI) را در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند کاهش دهد. .

تحقیقات دیگر نشان داده است که حتی کلاس‌های یوگای ترمیمی کندتر، سطح گلوکز ناشتا را در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، بهبود می‌بخشد – که این نشانه‌ای از بهبود سلامت متابولیک است.

برای کاهش وزن چند بار در هفته باید یوگا انجام داد؟


اگر مشغول کاهش وزن هستید، بهتر است به طور کلی در مورد سبک زندگی خود فکر کنید – که شامل سطوح استرس، رژیم غذایی، مصرف الکل و تعادل بین کار و زندگی است. تمرین یوگا شما باید به عنوان راهی برای خاموش شدن، ارتباط با خودتان و دادن زمان برای به دست آوردن فضا و چشم انداز در نظر گرفته شود. هنگامی که سیستم عصبی شما آرام شد و سطح کورتیزول پایین آمد، بدن شما در موقعیت بسیار بهتری برای کاهش وزن ارگانیک قرار می گیرد.

پیشنهاد ما این است که برای شروع 3 بار در هفته یوگا کنید. برای مشاوره سبک مناسب با شماره های استودیو ما تماس بگیرید.

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها