۳۰ تیر ۱۴۰۱

نحوه انتخاب یک مت یوگا مناسب

اگر به یوگا علاقه دارید، قبل از هر چیزی به یک مت یوگا یا همان زیرانداز یوگا با کیفیت و مناسب احتیاج دارید. مت های یوگا طول و بافت‌های متنوعی دارند و از از مواد بسیار متنوعی ساخته شده‌اند. ما قصد داریم در مقاله امروز، شما را با نحوه انتخاب و خرید یک مت یوگا با کیفیت آشنا کنیم.

مت بوگا

۱.فرم بدن خود را در نظر بگیرید


درست مانند هر قطعه ای از تجهیزات موجود، تشک های مختلف برای کاربران مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. هنگام تلاش برای پیدا کردن اولین مت خود ، خیلی درگیر جزئیات نشوید. در آغاز خود متواضع باشید ، متی بردارید که در مراحل اولیه پیشرفت شما را حمایت کند. شما به متی نیاز دارید که به شما کمک می کند و شما را در جای خود نگه می دارد.
داشتن متی که دست ها و پاهای شما را ثابت نگه می دارد، به شما این امکان را می دهد تا در حین آزمایش پز ها و آسانا ها بهتر عمل کنید. برای اولین مت خود ، یک مت یوگا راحت ، پایدار و متمرکز برای مبتدیان تهیه کنید. متی با ضخامت، چسبندگی و پشتیبانی کافی که به شما کمک می‌کند تا تمرین خود را تکامل دهید.

نوع مت یوگای مورد نیاز شما تا حد زیادی به فرم و ویژگی‌های بدن‌تان بستگی دارد. اگر مفاصل شما خیلی زود دچار درد می‌شوند، ممکن است که به یک مت یوگا ضخیم‌تر احتیاج داشته باشید. مت های یوگای ضخیم‌تر می‌توانند به شما کمک کنند که روی مت احساس راحتی داشته باشید و علاوه بر این، در هنگام انجام دادن حرکات یوگا مفاصل بدنتان دچار درد و کوفتگی نشوند. مت های یوگای استاندارد معمولا ۳ الی ۶ میلی‌متر ضخامت دارند. اگر دوست دارید که مت شما نرم‌تر باشد و بیشتر احساس راحتی کنید، بهتر است که یک مت ضخیم‌تر را در نظر بگیرید.
اگر قد شما بلند است، حتما در هنگام انتخاب و خرید یک مت یوگا به طول آن نیز خوب توجه کنید. یک مت یوگای استاندارد معمولا ۱۷۲ سانتی‌متر طول دارد و اگر شما قد بلندی داشته باشید، ممکن است که این اندازه برایتان کافی نباشد. به همین دلیل، اگر قدی بلندتر از ۱۷۰ سانتی متر دارید بهتر است که به سراغ یک زیرانداز یوگا خیلی بلند بروید.
علاوه بر این‌ها، یادتان باشد که در هنگام خرید مت یوگا حتما بیماری‌ها و شرایط خاص خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مشكلات مرتبط با زانو دارید، بهتر است که یک مت یوگا ضخیم‌تر تهیه کنید تا در هنگام انجام دادن حرکات یوگا، زانوهایتان اذیت نشوند.
یک نکته مهم دیگر این است مت های ضخیم‌تر، بیشتر برای انجام دادن حرکاتی از یوگا مناسب هستند که در حالت نشسته انجام می‌شوند. اما برای انجام دادن حرکات ایستاده (به خصوص برای حرکات تعادلی)، بهتر است که به سراغ یک یوگا مت نازک‌تر بروید. به طور کلی ۴ میلی‌متر ضخامت برای یک تشک یوگا مناسب است.

۲.نوع یوگایی که قرار است انجام بدهید را در نظر بگیرید


یک نکته بسیار مهم دیگر که باید در هنگام انتخاب و خرید مت یوگا آن را در نظر بگیرید، نوع و سطح یوگایی است که قصد دارید انجام بدهید. به عنوان مثال، اگر در زمینه یوگا تازه‌کار هستید، مشکلی ندارد که اول با یک یوگا مت عادی و با کیفیتی متوسط شروع کنید.
پس از گذشت مدتی، همانطور که متوجه می‌شوید بدن شما چگونه به یوگا پاسخ می‌دهد، می‌توانید نیازهای شخصی خودتان را بهتر تشخیص بدهید. در آن زمان است که اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک زیرانداز یوگا گران‌تر و با کیفیت بالاتر تهیه کنید.

۳.نحوه انتخاب جنس مت یوگا


در ابتدا مت های یوگا فقط از فوم پی وی سی تولید و ارائه می شدند ولی با رایج شدن یوگا، خرید مت یوگا افزایش پیدا کرد و رقابت میان تولیدکنندگان مت های یوگا برای عرضه محصول مرغوب تر نیز بیشتر شد.
امروزه مت های یوگا از جنس فوم، لاستیک، بامبو و یا پنبه تولید می شوند و طول و چگالی و قطر های خاص خود را دارند.
در هنگام خرید مت یوگا به نوع بافت و جنس آن باید توجه کرد زیرا بافت مت زیر بدن و سر شخص هنگام انجام یوگا احساس می شود و باید فرد حین تمرین احساس خوبی داشته باشد. نوع یوگایی که کار می کنید در انتخاب جنس مت یوگا تاثیرگذار است.
جنس مت یوگا باید به گونه ای باشدکه به راحتی بتوان آن را شست چراکه تماس مستقیمی با بدن دارد و باید بتوان آن را تمیز نگه داشت.

۴.بهترین مت یوگا

مت لیفرم (Liforme)

مت یوگا لیفرم بسیار محکم است و دست و پایتان از رویش سر نمی خورد ولی اصلا احساس چسبندگی نمی دهد ، حتی در شرایطی که عرق کرده باشید.

چند نقطه فروش فوق‌العاده از تشک Liforme وجود دارد که آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند، اما قابل‌توجه‌ترین نکته در مورد آن، خطوط تراز روی تشک است.

مت های Liforme به جای یک لوگو یا یک سطح ساده ، چیزی به نام “AlignForMe” دارند که روی بالشت آن حک شده است.

به گفته Liforme ، این خطوط به طور خاص برای کمک به یوگی ها برای بهبود تکنیک ، حرکت روی مت و ایجاد پایه ای عالی برای تمرینات آنها طراحی شده است.

نقاط روی مت شامل موارد زیر است:

خطوط انتهایی به انتها: برای قرارگیری طولی
نقاط معکوس: برای تراز بیشتر از نظر طول
لوتوس: یا مرکز مت
خطوط 45 درجه: برای تراز پاشنه پا
یک خط مرکزی: برای تراز عرض
مت لیفرم از خارج از ایران از سایت لیفرم قابل سفارش هست.


مت ماندوکا

این محصول برای دوام و ماندگاری طراحی شده است ، مت ماندوکا متراکم است و به همان علت سطح عملکرد و ضمانت مادام العمر را ارائه می دهد
این مت برای افرادی که دارای زانو یا مفاصل حساس هستند بسیار مناسب است و با اینکه ضخامت زیادی دارد، اما تاثیری بر تعادل ندارد. و در حین تمرین به دلیل بالشتی بودن ، باعث راحتی دست ها و زانوها می شود. همچنین سازگار با محیط زیست است و هیچ گونه انتشار سمی از طریق تولیدات آن در جو منتشر نمی شود.
مت ماندوکا از خارج از ایران از سایت ماندوکا قابل سفارش هست.

۵.مت های یوگا خود را تمیز کنید
مراقبت صحیح از مت یوگا بخش مهمی برای حفظ عملکرد ، طول عمر و بهداشت مت شما است. یک شستشوی ساده روزانه بوی تازه و تمیز را برای همه تشک های یوگا حفظ می کند.

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها