۱۶ تیر ۱۴۰۰

ویژگی های یک مربی خوب یوگا

برای بسیاری از هنرجویان، مربی یوگا فردیست که او و زندگیش را الگو قرار میدهند. از این رو همیشه این سوال وجود دارد که ویژگی های یک مربی خوب یوگا چیست؟ در این بلاگ شما رو با ویژگی های اصلی یک مربی خوب یوگا آشنا می کنیم.

خانم ها در حال انجام یوگا

۱. یک مربی خوب یوگا قادر به درست درک کردن و فهمیدن است

بعنوان یک فرد، یک معلم یوگا به شما کمک می‌کند تا پایه اعتماد اولیه شما به یکدیگر شکل بگیره. او شما را تا حدی درک می کند که شما در به اشتراک گذاشتن ترس‌ها و موفقیت‌های خودتون در کلاس راحت باشید. درک مفیدی که برای یک مسیر طولانی در کنار هم ایجاد می‌شود و به یک سفر زیبا و موفق منجر می شود.


۲. آنها بهترین دوستان شما نیستند

بله، درست خواندید. یک معلم یوگا بهترین دوست شما نیست. او شخصی است که می تواند به عنوان بهترین دوست برای شما نزدیک باشد و دنیا را برای شما معنی کند اما این باعث نمی شود که او بهترین دوست شما باشد. یک مرز خوب بین یک مربی خوب و بهترین دوست وجود دارد که یک معلم باید بداند چگونه آن را به خوبی حفظ کند.


۳. تجربه

درک این کلمه بسیار آسان است اما معنی واقعی آن بسیار عمیق و با ارزش هست. مربی خوب مجهز به تجربیاتی است که در کتابها آموزش داده نمی شود و آن خرد واقعی یادگیری و یوگاست و این بهترین کیفیت برای مربی بودن است.


۴- مربی خوب مشوق و انگیزش بخش است

او با ایجاد انرژی و انگیزه شور و اشتیاق یادگیری رو در شما مشتعل خواهد کرد. مربی خوب با روش آموزش خودش عشق به یوگا رو در شما بیدار میکنه . رعایت این نیاز در سبک‌های سخت تر مثل آشتانگا بسیار مهم است.


۵- مربی خوب مربیان خودش را دارد

مربی خوب همواره بدنبال یادگیری است و به صرف مربی شدن خود را از یادگیری فارغ نمیداند.


۶- صداقت و صمیمیت نشانه یک مربی خوب است.


قدرتمندترین ابزار یک مربی یوگا:

تشویق یکی از قدرتمندترین ابزاری است که مربی می تواند استفاده کند. این اغلب کلید باز کردن پتانسیل استفاده نشده در هنرآموزان است، به ویژه در افرادی که در یادگیری مشکل دارند. در زیر نکاتی در رابطه با قدرت تشویق گفته شده است که  مربیان برای تشویق هنرآموزان در طی فرایند یادگیری می توانند انجام دهند.


تشویق یک نیروی قدرتمند در آموزش یوگا است

به عنوان یک مربی گفتار و کردار شما توانایی بالابردن راندمان یادگیری هنر آموزان و متاسفانه پایین آوردن اون را دارد. گفتار و کردارهای تشویقی اغلب توسط هنرآموزان درونی می‌شود و قدرت ایجاد انگیزه در آنها را برای موفقیت دارد. تشویق حتی می تواند تفاوت بین هنر آموزان باشد که کلاس رو ادامه و یا نیمه کاره رها میکنند.

روش های ساده برای نشان دادن تشویق به هنرآموزان یوگا وجود دارد

هیچ فرمول توصیه شده‌ای برای تشویق دانش آموزان برای موفقیت وجود ندارد. هر هنرآموز یوگا منحصر به فرد است و به تشویق پاسخ متفاوتی خواهد داد. با این وجود، برخی روش های جهانی برای تشویق هنر آموزان در داخل و خارج از کلاس وجود دارد. در زیر تعدادی روش ساده برای تشویق دانش آموزان برای موفقیت آورده شده است.


فرهنگ تشویق ایجاد کنید

“هر کس یک خبر خوب در درون خودش دارد. خبر خوب این است که شما نمی‌دانید چقدر می توانید عالی باشید! چقدر می توانید دوست داشته باشید! آنچه می توانید به دست آورید! و توانایی بالقوه شما چیست.”
– آن فرانک

مسیر اعتماد به نفس هنرآموزان با ایجاد فرهنگ تشویق آغاز می شود.

مربیان یوگا می توانند با تشكیل این عقیده كه هر هنر آموز بالقوه است و توانایی تحقق اهداف خود را دارد، فرهنگ تشویق را ایجاد كنند. علاوه بر این، شما باید تلاش کنید تا برخلاف رفتارهای منفی هنر آموزان، رفتارها و رفتارهای مثبت آنها را متمرکز کنید.


هنگام پیشرفت هنر آموزان، تعریف و تمجید کلامی کنید

نگه داشتن هنرآموزان در مسیر درست پس از نشان دادن پیشرفت، برای کمک به آنها در رسیدن به اهدافشان امری حیاتی است. ارائه تعریف و تمجید کلامی یک روش عالی برای تشویق هنر آموزانی است که در طول سفر یادگیری پیشرفت می کنند.


حتی کوچکترین تلاش ها را ستایش کنید

تشویق کلامی خود را با حرکات غیرکلامی تکمیل کنید

هیچ وقت دو هنر آموز یوگا از نظر نحوه پاسخگویی به تشویق دقیقاً شبیه هم نیستند. برای برقراری ارتباط با هرچه بیشتر دانش آموزان، باید شیوه‌های تشویق خود را تغییر دهید یا ترکیب کنید. حرکات غیرکلامی مانند لبخند، تکان دادن سر، یا لمس سبک اغلب به همان اندازه تشویق کلامی موثر هستند. در حالت ایده آل، شما می توانید تشخیص دهید که کدام نوع تشویق به یک هنرآموز خاص بیشترین انگیزه را می‌دهد و از این تاکتیک‌ها استفاده می‌کنید.


با کلمات تشویق دقیق باشید:

دقت می تواند میزان تأثیرگذاری تشویق شما برای یک هنر آموز را تعیین کند. استفاده از صفتها و توصیف کنندگان خاص می‌تواند به تشویق شما در هنر آموز کمک کند، در حالی که تعریف و تمجیدهای عمومی اغلب به این معنی نیستند. به عنوان مثال، دو نظر زیر را مقایسه کنید و تأثیر آنها را بر روی یک هنرآموز تصور کنید:
“امروز کارت خوب بود، سارا .”
“سارا، شما واقعاً عالی عمل كردید كه در انجام ژست لاک پشت بلند شدید. همچنین بسیار توجهت به تنفس صحیح در این حرکت درست بود.”
نظر اول بازخورد مثبت مثبتی را ارائه می دهد که دانش آموز ممکن است آن را به یک رفتار یا عمل مطلوب خاص پیوند دهد. نظر دوم اما دقیق‌تر است و برای هنرآموز مفیدتر خواهد بود زیرا در آن به اقدامات خاصی اشاره شده است که می توانند در آینده دوباره تکرار شوند.


در زمان شکست پشتیبانی را ارائه دهید:

“یک کلمه تشویق در هنگام شکست ارزش بیش از یک ساعت تحسین پس از موفقیت را دارد.”

در صورت موفقیت هنر آموز ، تشویق آسان است. با ارائه پشتیبانی در مواقعی که هنرآموز در حال شکست یا تلاش است، مجدداً بر احترام مثبت بی قید و شرط خود نسبت به هنر آموز تأکید می‌کنید. این یک روش حیاتی برای ایجاد اعتماد و رابطه با هنرآموزاست.

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها