۲۰ مهر ۱۴۰۱

انرژی زنانه چیست و چه فوایدی در زندگی ما دارد

آیا از انرژی جادویی و قدرتمندی که در خود حمل می کنید آگاه هستید؟ اگر پاسخ منفی است، وقت آن است که با این نیروی عظیم، خلاق، شاد، بازیگوش و خالص آشنا شوید و بابت اینکه به عنوان یک زن بدنیا آمده اید سپاسگزار باشید

زن شاد

بسیاری از ما احتمالاً احساس می کنیم که بودن در کنار فردی با انرژی بسیار زنانه چگونه است. اما واقعا انرژی زنانه چیست و واقعاً زنانه بودن به چه معناست؟

در اینجا چیزهایی است که باید بدانید که چگونه زنانه تر باشید و با جنبه زنانه خود در تماس باشید.

انرژی زنانه چیست؟


انرژی زنانه تمام ویژگی هایی است که برای برقراری ارتباط  رضایت بخش با انسان ها لازم است.انرژی زنانه نیروی قدرتمندی است که مسئول تمام صفات ارتباط، همدلی، فداکاری، خلاقیت و پرورش است. ما به عنوان انسان، هم انرژی زنانه و هم انرژی مردانه داریم.

انرژی زنانه به مجموعه خاصی از صفات اشاره دارد که مخالف صفات مرتبط با انرژی مردانه است.

وقتی برای رسیدن به هدفی کار می کنید، پیشرفت می کنید، کارها را انجام می دهید و جلو می روید، جنبه مردانه شما آشکار می شود.

وقتی با جریان زندگی حرکت می کنید، انرژی خلاقانه خود را در آغوش می گیرید، می رقصید، بازی می کنید و با فرآیند درونی خود هماهنگ می شوید، جنبه زنانه شما آشکار می شود.

نکته مهم این است که این صفات با جنسیت مرتبط نیستند. مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که به‌عنوان «زنانه» تعریف کرده‌ایم، از انتظاراتی که در طول تاریخ از زنان برای رفتار به شیوه‌ای خاص داشتیم ناشی می‌شود.

به همین ترتیب، ویژگی‌های مرتبط با «مرد بودن» ویژگی‌هایی هستند که قبلا از مردان انتظار داشتیم. امروزه می‌دانیم که افراد با هر جنسیتی می‌توانند ترکیبی از این ویژگی‌ها را داشته باشند و هیچ کدام از ویژگی‌های ذاتی، جنسیتی نیستند و نباید بر اساس جنسیت انتظاری از پیش تعریف شده‌ای داشته باشیم

برخلاف تصور عموم ، انرژی زنانه فقط به زنان محدود نمی شود بلکه صرف نظر از اینکه مرد یا زن هستیم، همه ما انرژی زنانه و مردانه را در درون خود داریم

اولین بار مایاهای باستان جهان را به انرژی های مردانه و زنانه تقسیم کردند. از نظر مایاها ، انرژی زنانه انرژی مراقبت، پرورش و همچنین احترام به طبیعت، حیوانات، گیاهان و همه جنبه های مادی و غیر مادی جهان بود. از طرف دیگر ، انرژی مردانه، انرژی مربوط به جنبه های مادی زندگی مانند تلاش ، دستیابی ، ساختن و رقابت بود.

در سنت های یوگا، انرژی مردانه را خورشید یا شیوا می نامیدند که فرم یا ساختار خطی جهان را به نمایش می گذارد و انرژی زنانه را ماه یا شاکتی نامیدند که بیانگر حرکت و نیروی دوار جهان است. بودایی ها معتقدند سمت راست مغز ما زنانه و سمت چپ مغر ما مردانه است. نیمکره چپ مغز جنبه منطقی ماست و مسئول زبان، منطق، ریاضیات و حقایق است و نیمکره راست ما جنبه شهودی و تصویر بزرگ ما از جهان ماست، همان جایی که روند خلاقیت ما شروع می شود.

در تائوئیسم این دو انرژی با نام های یین و یانگ خوانده می شود و معتقد است که تلاش ما در زندگی متعادل سازی هر دو قسمت مردانه و زنانه ، یین و یانگ ، خورشید و ماه ، شیوا و شاکتی است و فقط در این صورت است که ما صلح،هماهنگی، قدرت و عشق ناب را تجربه می کنیم.

در غرب، روانپزشک معروف کارل یونگ توضیح داد که مردان دارای یک جنبه زنانه با نام “آنیما” هستند و زنان هم دارای یک جنبه مردانه با عنوان ” آنیموس” هستند. او معتقد بود که مردان تجسم فیزیکی انرژی مردانه هستند و با این وجود آنها انرژی زنانه را در خود دارند و زنان تجسم فیزیکی انرژی زنانه هستند، با این حال آنها همچنین دارای انرژی مردانه در درون خود هستند. به گفته یونگ، برای اینکه فرد کامل شود باید با انرژی های مردانه و زنانه خود روبرو شود و آنها را بپذیرد.

بنابراین انرژی مردانه جنبه “انجام” ماست و وقتی ما در حال رسیدن به یک هدف، پیشرفت، انجام کارها و تلاش هستیم ابراز می شود و انرژی زنانه طرف “بودن” یا “دریافت کننده” ما است و هنگامی ابراز می شود که با جریان زندگی حرکت می کنیم، انرژی خلاقیتمان را در آغوش می گیریم، می رقصیم، بازی می کنیم و با روند درونی خود سازگار هستیم.

در اینجا باید خاطر نشان کنم که انرژی زنانه هم می‌تواند الهی و سالم باشد و هم زخمی و سمی باشد.

تفاوت میان انرژی الهی زنانه و انرژی سمی زنانه

انرژی زنانه الهی و سالم خلاقانه و الهام بخش است و همان انرژی است که زندگی را ایجاد می کند چون در این حالت انرژیکی خود پرورش دهنده و حمایت کننده است . انرژی الهی زنانه خواهان عشق است و آرزو دارد که عشق را در زندگی خود تحقق ببخشد.

انرژی زنانه الهی شهودی، سیال، طوفانی، احساسی و پرشور است. مانند آب رودخانه لحظه به لحظه جریان دارد. انرژی زنانه الهی اشتیاق به ستایش دارد و عاشق تحسین است.

این انرژی هوشمندانه و دوست داشتنی است و حاوی کیفیت شفقت ، احساس ، همدلی و حقیقت ماست. وقتی از نظر انرژی زنانه الهی قوی هستید ارتباط زیادی با بدن و شهود خود دارید و می توانید براساس آنچه در قلب خود احساس می کنید تصمیم بگیرید. انرژی زنانه الهی انرژی پذیرش است و مربوط به سمت راست مغز ماست.

با این حال، اگر ما بیش از حد زنانه رفتار کنیم، می توانیم به عنوان یک موجود ضعیف به نظر بیاییم و قدرت شخصی خود را از دست بدهیم و دچار انرژی زنانه سمی بشویم. این انرژی سمی مربوط به زمانی است که صفات مثبت زنانه مانند مطبوع بودن ، پرورش و احساسات به رفتارها ، نگرش ها و کیفیت های منفی و ناسالم تبدیل می شود.

انرژی تاریک و سمی زنانه به جای پذیرش، مطیع و فرمانبردار است و بشدت احساس نا امنی می کند. این انرژی سمی وابستگی شدید به چیزها ، افراد و موقعیت های اجتماعی دارد و همیشه خود را یک قربانی می داند. این انرژی پرخاشگر است و میل به تسلط و کنترل همه چیز و همه ی افراد و همه ی موقعیت های اجتماعی دارد و دچار حسادت می شود و براحتی می تواند به خود و زنان دیگر آسیب برساند.

هر زنی باید انتخاب کند که کدام وجه از انرژی زنانه را می خواهد نشان دهد مفهوم انرژی زنانه الهی یا انرژی زنانه تاریک.

چه چیزی جریان انرژی زنانه را مسدود می کند؟


ستم به زنان نمونه وحشتناکی از عدم تعادل انرژی زنانه و مردانه است که در جامعه به رهبری مردان رخ داده است. در طول قرن گذشته، برابری جنسیت ها به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شد و زنان برای مبارزه جهت دستیابی به حقوق خود مجبور به پذیرش قاطعیت و سایر صفاتی بودند که به طور سنتی مردانه تلقی می شدند.

متاسفانه بعداً مشخص شد که پذیرفتن برخی از این موارد به معنای کنار گذاشتن اصل زنانه است و آنچه به عنوان مبارزه با ظلم آغاز شد به جای تأکید بر ارزش انرژی زنانه ، پذیرش معیارهای مردانه بود.

اگر زنی می خواست پذیرفته شود انتظار می رفت که بیشتر مثل یک مرد رفتار کند و با کنار گذاشتن زنانگی منجر به عدم تعادل شد. این همان چیزی است که باعث فرسودگی و استرس شدید می شود و باعث شده است تا زنان احساس ناامیدی و کم ارزشی کنند.

و همه این ها باعث شد که زنان جریان طبیعی خود را از دست دهند تا ثابت کنند که توانایی کافی در خوب بودن را دارند. بنابراین، آنچه انرژی زنانه را مسدود می کند اجازه دادن و پذیرفتن قوانینی است که توسط مردان سمی برای تعیین ارزش شخصی، نادیده گرفتن و فدا کردن نیازهای زن در این روند است.

۸ راهکار برای افزایش انرژی زنانه

۱. محدودیت کمتر

به خودتان مقداری آزادی بدهید. سعی کنید با انجام کاری غیر برنامه ریزی شده و خودجوش ذهن و بدن خود را آرام کنید.

درباره هر کاری که می کنید و هر کلمه ای که می گویید بیش از حد فکر نکنید.

سعی کنید انتقادات کمتری نسبت به احساسات و واکنش های خود داشته باشید و فقط بگذارید تا اینگونه باشند. طبیعت زنان، چرخه ای است و با آب در ارتباط است. این به معنای جریان آزادانه ، تغییر و بازگرداندن است.

فرصت دادن به خود برای خارج شدن از روال سختگیرانه نوعی مراقبت از خود است. اگر برای کنار گذاشتن کنترل مشکل دارید ، این کار را کم کم انجام دهید.

به خودتان اجازه دهید کارهای کوچکی را که باعث خوشحالی شما می شوند انجام دهید بدون اینکه فکر کنید چرا آنها شما را خوشحال می کنند.

به چیزهایی که دوست دارید بپردازید ، منتقد درونی خود را خاموش کنید و نقص هایتان را بپذیرید. دخترانه باشید ، از چیزهای کوچک هیجان زده شوید ، زیاد منطقی فکر نکنید.

لحظه فعلی را به خود یادآوری کنید ، آن را غنیمت شمرده و مقداری عشق به خود ببخشید.

مورد دیگری که بسیاری از خانمها با آن مشکل دارند ، دریافت مثلا هدایا یا سایر انواع توجه است.

چه آنها خیلی غرور داشته باشند و چه خیلی خجالتی باشند ، مسئله همان است.

با در نظر گرفتن مفهوم انرژی مردانه به عنوان بخشش در طبیعت ، گاهی اوقات بهتر است انرژی باز و پذیرای انرژی که به طرق مختلف به ما داده می شود ، باشیم.

برای خانم ها مهم است که درک کنند این مسئله مشکلی ندارد. اشکالی ندارد که به خود اجازه دهید هدیه ، توجه و انرژی دریافت کنید و به خود احساس هیجان و شادی بدهید.

اجازه دادن به مرد و زن برای استفاده از انرژی خود چیزی جز تعادل ، شادی و احساس پذیرش نخواهد داشت.

۲. به خلاقیت خود توجه کنید

وقتی احساس می کنید تحت تأثیر روحیه خلاقیت قرار گرفته اید ، در واقع تحت تأثیر زن الهی قرار خواهید گرفت. -تری دگلر

زنان زندگی دهنده و پرورش دهنده هستند. آنها به انرژی نیروی زندگی شکل می دهند و یکی از مقدس ترین راه ها به دنیا آوردن کودک است ، اما این تنها راه نیست.

از انرژی زنانه الهی می توان به طرق مختلف استفاده کرد.
خلاقیت فردی است و می تواند از طریق بسیاری از رسانه ها بیان شود ، به عنوان مثال از طریق نقاشی ، رقص ، آواز ، نوشتن ، کاردستی ، آشپزی ، لباس و …

روش های زیادی برای ابراز خلاقیت وجود دارد و هرکسی روش خاص خود را دارد. تفکر درباره هنر سنتی تنها راه بیان خلاقانه منسوخ شده و خلاف واقع است.

انرژی خلاق می تواند در تمام جنبه های زندگی هدایت کننده و مفید باشد. زن در هر چیزی که با آن روبرو می شود پتانسیل می بیند و می تواند چیزهای بزرگ غیر عادی بسازد.


۳.زیبا سازی

فرهنگ ها در سراسر جهان به صورت مجازی جهان را به عنوان زنی آراسته و زیبا توصیف می کردند.

انرژی زنانه خواهان ایجاد و تجسم زیبایی درونی و بیرونی است که نه تنها روح و جسم ، بلکه مکانهایی را که در آنها زندگی می کنیم نیز شامل می شود.

چیزهایی مانند جواهرات ، لباس ها ، عطرها و آرایش های ماهرانه از مواردی هستند که اکثر خانم ها از آنها لذت می برند اما بعضی اوقات به دلایل مختلف آن را کنار می گذارند.

تزئین خانه و تغییر فضای زندگی می تواند بلافاصله روحیه شما را بالا ببرد.

زیبا سازی چیزها با قصد ساده ترین پاسخ برای چگونگی فعال سازی انرژی زنانه است.

پوشیدن لباسی که برای “یک موقعیت خاص” کنار می گذارید ، احساس زنانه تری در شما ایجاد می کند. هر زنی دوست ندارد لباسهای گلدار ، دامن و کفش پاشنه بلند بپوشد و این چیزی نیست که زنانه باشد.

هر زنی می تواند با مشاهده آنچه برای او زیباست و سپس بازآفرینی آن به سبک منحصر به فرد خود دسترسی پیدا کند.

خیلی چیزهای کوچک وجود دارد که می تواند بلافاصله باعث شود شما احساس کنید جذاب ترین زن جهان هستید.

۴. سرگرم شوید

بدن خود را آرام کنید ، ذهن خود را ساکت کنید. وقت خود را صرف انجام کارهایی کنید که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. هرچه دوست دارید امتحان کنید.

گاهی اوقات کافی است با موسیقی مورد علاقه خود برقصید.

بیشتر اوقات به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید ، حمامهای دلپذیر بگیرید، به سینما بروید یا یک سرگرمی جدید پیدا کنید. به آنچه برای شما شادی آور است توجه کنید و مرتباً آن را انجام دهید.

۵.از جنسیت خود لذت ببرید

زنان موجوداتی قدرتمند هستند و جای تعجب نیست که بسیاری از فرهنگ ها معتقدند که آنها انرژی الهه را تجسم می کنند. آنها زندگی را می آفرینند و زندگی را القا می کنند.

ما به بدن خود متصل هستیم و می توانیم احساس کنیم که چگونه تغییر می کند. آیا این شگفت آور نیست؟ شهود ما قوی است و از احساسات خود آگاه هستیم.

معمولاً وقتی به بدنمان فکر می کنیم ، به جای گوش دادن به بدن ، به محدود کردن آن فکر می کنیم. احساس شدید بدن به ما امکان گوش دادن به آن را می دهد.

احساس ، همان جنسیت طبیعی است. باید بدون گناه و شرم ، آزادانه از آن لذت برد (که این یک موضوع تکراری دیگر در تاریخ زن است).

ذکر این نکته مهم است که جنسیت و احساسات چیزهای یکسانی نیستند ، اما می توانند بخشی از یکدیگر باشند.

هر زنی جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. ما با پرورش ویژگی های زنانه خود ، مردان – بویژه مردان مرد – را به خود جلب می کنیم.

شاید با اصطلاحاتی مانند مردان مرد یا مردان آلفا روبرو شده باشید و این باعث شود که فکر کنید چه نوع مردانی را در زندگی جذب می کنید؟

من شخصاً به برچسب ها اهمیتی نمی دهم. تنها چیزی که برایم مهم است این است که آیا احساس می کنم او مرد مناسبی برای من است.

به خود اجازه دهید بازیگوش و یک اغواگر باشیدو به طور کامل به زنانگی خود بها دهید.

۶.سپاسگزار باشید

این یک چیز بسیار ساده و کوچک است که تفاوت زیادی ایجاد می کند.

شکرگزاری باعث درخشندگی و ایجاد روحیه خوب می شود ، ما را به فکر همه چیزهایی که در زندگی داریم ، می اندازد و به ما یادآوری می کند که فروتن و شاد باشیم.

تمرین شکرگزاری به طور منظم باعث می شود که همه افراد اطراف بهتر باشند و در تعامل با دیگران نیز قابل توجه است.

از نظر علمی ثابت شده است که شکرگزاری می تواند سلامت جسمی، قدرت ذهنی و همدلی را افزایش دهدو باعث کاهش پرخاشگری شود.

۷.با زن های دیگر ارتباط برقرار کنید

به افرادی که خود را با آنها احاطه کرده اید فکر کنید. آیا روزانه مردان زیادی در اطراف شما هستند؟

این می تواند یک چیز عالی باشد ، اما همچنین می تواند زنانگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. به همه چیزهایی فکر کنید که نمی توانید با آنها در مورد مردان صحبت کنید. آن چیزها نیز مهم هستند.

گاهی اوقات ما فقط به کسی احتیاج داریم که ما را در سطحی درک کند که مردها نمی توانند. به همین دلیل به یک انجمن زنانه سالم نیاز داریم.

گذراندن وقت با زنان دیگر انرژی شما را شارژ می کند زیرا زنان تغذیه کننده هستند. آنها به یکدیگر اهمیت می دهند و دلسوز هستند.

۸.مواردی را که دیگر به درد شما نمی خورند رها کنید

گاهی اوقات تغییر زندگی و اعتقادات ما می تواند ترسناک باشد.

اگر شما عادت دارید که یک زن ” رئیس مابانه ” باشید که همه چیز را تحت کنترل دارد ، احتمالاً سخت تر خواهد بود که به خود اجازه دهید متوقف شوید و یاد بگیرید به غریزه خود اعتماد کنید ، برنامه ها را رها کنید و از جنبه زنانه خود لذت ببرید.

نترسید ، احساسات و آسیب پذیری باعث ضعف شما نمی شود. در واقع ، آنها باعث می شوند که شما کمتر دچار استرس شده و با درونتان هماهنگ شوید.

به چیزهایی که جامعه به شما گفته است عمل نکنید. در عوض ، به آنچه احساس می کنید گوش دهید. اگر اولویت های زندگی خود را تغییر دهید شایستگی بیشتری دریافت می کنید.

شاید دیگر شغل یا حرفه اولویت شما نباشد و اشکالی ندارد.

رها کردن چیزهایی که قلب شما آنها را تأیید نمی کند باعث می شود احساس راحتی و آسودگی بیشتری داشته باشید.

در پایان ، پرورش انرژی زنانه به معنای پذیرفتن زن بودن و افتخار به این واقعیت است. مهم نیست که چه لباسی می پوشید ، جنسیت شما چیست ، یا آنچه را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اید: شما یک زن قوی و زیبا و پر از انرژی زنانه هستید. و وقت آن رسیده است که شما این انرژی را بر روی جهان بتابانید!

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها