۲۹ اسفند ۱۴۰۱

انرژی کندالینی چیست؟

انرژی کندالینی قویترین انرژی موجود در عالم فیزیکی است که برای بیدار ساختن و کنترل آن تمرینات و مدیتیشن زیاد لازم است. کندالینی انرژی پنهانی است که در نهاد انسان قرار داده شده است

یک نفر در حال مدیتیشن

بزرگترین و قویترین انرژی روحانی یا همان نیروی حیات است که ما انسانها و عالم ما را خلق کرده است. قدرتمندترین انرژی جهان هستی و سراسر گیتی در وجود شما به سر می برد. جایگاه کندالینی در چاکرای ریشه است که شما را به زمین وصل می کند.

نامهای دیگر آن «آتش کندالینی» Kundalini Fire و «افعی نور» Serpent of Light است که بدن را تصفیه کرده و نیروی شفابخشی است که هر دردی را درمان میکند.

منشأ دقیق مراقبه کندالینی مشخص نیست، اگرچه سنت های آن به حدود 1000 سال قبل از میلاد تا 500 سال قبل از میلاد برمی گردد. در سانسکریت، کندالینی به معنای “مار مارپیچ” است و به این باور باستانی اشاره دارد که هر فرد انرژی “الهی” را در پایه ستون فقرات حمل می کند. این مدیتیشن به دنبال بیدار کردن، رهاسازی و مهار این انرژی است.

مدیتیشن کندالینی بخشی از یوگای کندالینی است و به منظور حرکت انرژی در بدن است. این بر اساس این مفهوم است که انرژی در پایه ستون فقرات (همچنین به عنوان چاکرای ریشه شناخته می شود) باید از طریق هفت چاکرای بدن و سپس از طریق چاکرای تاج بالای سر آزاد شود.

هدف از این فرآیند آزادسازی انرژی از بدن ایجاد یک سیستم ارتباطی بین ذهن و بدن شما برای تسکین مسائل جسمی و روحی است. این سیستم آگاهی بخشی به بدن شما از طریق ارتباط با نفس شما برای تسهیل حضور، ایجاد ریتم جدید و برقراری ارتباط با نسخه بالاتر از خودتان است.

مراقبه کندالینی مجموعه ای از اعتقادات یا مذهب نیست. در عوض، این سیستمی برای برانگیختن انرژی در درون خود و توسعه آگاهی ذهن و بدن است.

این تمرین باید به عنوان تکنیکی در نظر گرفته شود، برخلاف یک سیستم اعتقادی، که به افراد کمک می کند تا آشفتگی های جهان را پاک کنند و به درون خود دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، طرفداران به جای ارائه تسکین فوری، روشنگری، یا “باز کردن حلقه” می گویند که پشتکار و تمرین مداوم برای دستیابی به مزایای بهینه مورد نیاز است.

درست مانند دوش گرفتن که هر روز بدن فیزیکی شما را تمیز می کند، یوگی ها مراقبه کندالینی را راهی برای پاکسازی ذهن شما می دانند. این روشی برای جوانسازی پس از یک روز پر استرس، مدیریت استرس در لحظه و/یا مقابله با خستگی است. همچنین هدف آن کمک به تعادل انرژی (یا چاکراها) و آرام کردن ذهن شماست تا به جای اینکه فقط به افکار و محیط خود واکنش نشان دهید، هدفمند عمل کنید.

مزایای احتمالی

مزایای یادگیری تمرین مدیتیشن کندالینی را می توان در آوردن آگاهی و قصد بیشتر به زندگی روزانه شما خلاصه کرد. به طور خاص، این را می توان به روش های مختلف مشاهده کرد، از جمله:

  • .کمک به تمرکز و جلوگیری از اینکه افکار تصادفی شما را از تعادل خارج کنند
  • تقویت حالت هوشیاری.
  • ایجاد تعادل در ذهن، بدن و روح.
  • تقویت خلاقیت.
  • ایجاد آگاهی از بدن.
  • تقویت الگوهای مغز و تعادل عاطفی شما.
  • کمک به کاهش اضطراب.
  • کمک به رهایی از استرس و یافتن حس آرامش.
  • بهبود عملکرد شناختی.
  • بهبود خواب و مشکلات مربوط به خواب.
  • آموزش روش صحیح تنفس (در دیافراگم) و افزایش ظرفیت ریه.

سخنی از شانتی یوگا استودیو

اگر علاقه مند به یادگیری تمرین مراقبه کندالینی هستید، به یاد داشته باشید که شروع کوچک خوب است – و گنجاندن مدیتیشن در زندگی روزمره شما می تواند سخت باشد. در ابتدا، حتی فقط دو دقیقه مدیتیشن ممکن است مانند یک مبارزه به نظر برسد. اما تسلیم نشو آرام کردن ذهن نیاز به تمرین دارد و حتی تنها چند دقیقه می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

با گذشت زمان، انجام مدیتیشن آسان تر خواهد شد. هنگامی که شما این توانایی را دارید، هدف آن وضعیت جدید آگاهی است که به سایر بخش‌های زندگی شما تبدیل شود. این تمرین به  شما کمک میکند که تا افکار، احساسات و رفتارهای خود را با قصد و چشم‌انداز بالا مدیریت کنید.

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها