۱۲ مرداد ۱۴۰۱

۸ راه حل جلوگیری از تغییرات اقلیم

گرم شدن زمین، یکی از عوامل تغییرات آب و هوا و یا همان تغییر اقلیم است. از سوی دیگر از بین رفتن بخش بزرگی از جنگل‌ها و پوشش سبز زمین، استفاده از مواد سوختی دودزا و استخراج خودسر و غیرفنی معادن، از دلایل ایجاد تغییر اقلیم به شمار می‌رود. خشک شدن برخی از رودخانه‌ها، آب شدن زودهنگام برف و یخ‌بندان، زمستان‌های گرم و بی‌برف، باران‌های بی‌موقع تابستانی و ده‌ها مورد دیگر از جمله علایم تغییرات جوی به حساب می‌آیند.

زمین در حال تغییر اب و هوا

این تصویر تاثیر تغییرات آب و هوایی در آلاسکا را با مقایسه فیلم‌های یخچال پدرسن در سال‌های 1917 و 2005 نشان می‌دهد. در این بلاگ شما را با چندین راهی که جلوی گرمایش زمین را می گیرد آشنا می کنیم.

۱. با دیگران راجع به تغییرات اقلیم گفتگو کنید

حل تغییرات آب و هوایی نیازمند همکاری همه ماست. ما نمی توانیم این کار را بدون یافتن زمینه های مشترک با کسانی که ممکن است دیدگاه ما را ندارند انجام دهیم. در مورد تغییرات آب و هوایی مکالمه داشته باشید. این کار باعث کمک به پرورش همدلی و یافتن زمینه‌های مشترک می‌شود. اهمیت آموزش دیگران در مورد تغییرات آب و هوا را نمی توان در جامعه مدرن ما نادیده گرفت. پلتفرم های زیادی برای استفاده ما وجود دارد که به ما امکان می دهد پیام خود را به راحتی منتشر کنیم. چه از راه شفاهی و چه از رسانه های اجتماعی استفاده کنید، همیشه راه هایی برای آموزش دیگران در مورد اینکه تغییرات آب و هوایی با سیاره ما چه می کند وجود دارد. شما می توانید با آموزش دیگران در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی و نحوه اقدام در برابر آن به محافظت از سیاره زمین کمک کنید.

۲. رفت و آمد خود را سبز کنید

میلیون ها نفر هر روز با ماشین به محل کار خود می روند. در جامعه امروزی ما به سادگی اجتناب ناپذیر است. با این حال، نقطه ضعف این است که میلیون ها خودرو گازهای گلخانه ای منتشر می کنند که جو ما را تخریب می کند. انتشار گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه در رده دوم قرار دارد که به مهمترین دلایل تغییرات آب و هوایی می رسد. همیشه گزینه های دیگری وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام رفت و آمد خود به محل کار سازگار با محیط زیست استفاده کنید. برای شروع، استفاده از وسایل نقلیه عمومی به محل کار راهی عالی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. همچنین در صورت امکان برای حمل و نقل از دوچرخه استفاده کنید.

۳. در مصرف انرژی محافظه کارتر باشید

تغییرات کوچک در رفتار شما در خانه به شما کمک می کند تا انرژی کمتری مصرف کنید و ردپای کربن و صورتحساب های انرژی خود را کاهش دهید:

چراغ ها و لوازم خانگی را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید.

لامپ ها را با LED یا سایر چراغ های کم مصرف جایگزین کنید.

تغییرات ساده ای در نحوه استفاده از آب گرم ایجاد کنید، مانند خرید یک سر دوش کم مصرف.

مطمئن شوید که خانه شما در مصرف انرژی کارآمد است. بررسی کنید که ساختمان عایق بندی مناسبی دارد و پنجره ها و درهای ضد نفوذ را در نظر بگیرید.

۴.مصرف فراورده های حیوانی را به حداقل برسانید

اجتناب از گوشت و محصولات لبنی یکی از بزرگترین راه ها برای کاهش اثرات زیست محیطی شما بر روی کره زمین است. مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی با فیبر بالا و گیاهی نیز برای سلامتی شما بهتر است – بنابراین می تواند یک برد-برد باشد.

مقدار کمتری گوشت بخورید، به خصوص گوشت قرمز، که بیشترین تأثیر زیست محیطی را دارد، و مصرف محصولات لبنی را کاهش دهید و آنها را با جایگزین های غیر لبنی جایگزین کنید.

سعی کنید محصولات فصلی و تازه را انتخاب کنید که به صورت محلی رشد می کنند تا به کاهش انتشار کربن ناشی از حمل و نقل و نگهداری طولانی مدت در یخچال کمک کند.

۵.سفر هوایی را کاهش دهید

به طور متوسط، یک مسافر در کلاس تجاری سه برابر بیشتر از یک مسافر اقتصادی ردپای کربن دارد.. برا سفر کردن به جایی سعی کنید تا حد ممکن با قطار و یا ماشین و یا اتوبوس سفر کنید.

هنگامی که پرواز اجتناب ناپذیر است، کمی بیشتر برای جبران کربن بپردازید. برای سفرهای تفریحی، مقصدهای نزدیک را انتخاب کنید.

۶. به فضاهای سبز احترام بگذارید و از آنها محافظت کنید

فضاهای سبز مانند پارک ها و باغ ها مهم هستند. آنها دی اکسید کربن را جذب می کنند و با پایین ماندن سطح آلودگی هوا مرتبط هستند. فضاهای سبز با خنک کردن مناطق شهری که بیش از حد گرم شده اند به تنظیم دما کمک می کنند، می توانند با جذب آب باران سطحی خطر سیل را کاهش دهند و می توانند زیستگاه های مهمی برای طیف گسترده ای از حشرات، حیوانات، پرندگان و دوزیستان ایجاد کنند. همچنین فضای سبز به کاهش سطح استرس کمک می کند.

۷.پلاستیک را بازیافت کنید

خلاص شدن از شر پلاستیک نیز برای کره زمین مشکلاتی ایجاد می کند. فقط 16 درصد از پلاستیک‌ها بازیافت می‌شوند – بقیه برای سوزاندن به محل دفن زباله می‌روند یا فقط دور ریخته می‌شوند.

بسیاری از پلاستیک‌هایی که به کارخانه بازیافت نمی‌رسند به رودخانه‌ها و اقیانوس‌های ما می‌رسند. این نه تنها برای حیوانات و گیاهانی که زیستگاه آنها به زباله های آبزی تبدیل شده است، خطری است، بلکه تهدیدی برای آب و هوا نیز محسوب می شود، زیرا پلاستیک در حالی که به آرامی تجزیه می شود، گازهای گلخانه ای آزاد می کند. نور خورشید و گرما باعث می شود که متان و اتیلن آزاد شود – و با سرعت بیشتری پلاستیک به قطعات کوچکتر تجزیه می شود.

بازیافت نیاز به استخراج، پالایش و فرآوری مواد خام را کاهش می دهد که همگی باعث آلودگی هوا و آب می شوند. همانطور که بازیافت باعث صرفه جویی در انرژی می شود، انتشار گازهای گلخانه ای را نیز کاهش می دهد که به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

۸. کمتر مصرف کنید، کمتر هدر دهید، بیشتر از زندگی لذت ببرید

هر چیزی که ما به عنوان مصرف کننده استفاده می کنیم دارای ردپای کربن است

از اقلام یکبار مصرف و فست مد خودداری کنید و سعی کنید بیشتر از نیاز خود خرید نکنید.اقلام دست دوم یا باکیفیت که ماندگاری طولانی دارند را در اطراف خرید کنید.

با انتخاب برندهایی که با دیدگاه سبز شما همسو هستند، خرید کنید.

سعی کنید ضایعات را به حداقل برسانید. اقلام ناخواسته را با اهدای آنها به خیریه یا فروش آنها جان تازه ای ببخشید.

۹.از هدر دادن غذا خودداری کنید

اگر فکر می‌کنیدبرندها از بسته‌بندی بیش از حد استفاده می‌کنند، به آنها اطلاع دهید – برخی بازخورد مشتری را جدی می‌گیرند.

تمرکز بر لذت های ساده زندگی – گذراندن وقت در طبیعت، بودن با عزیزان، ایجاد تفاوت برای دیگران – هدف، تعلق و شادی بیشتری را نسبت به خرید و مصرف به ارمغان می آورد. به علاوه، وقتی کمتر مصرف می‌کنیم، گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنیم و با کره زمین ملایم‌تر رفتار می کنیم. با این درک که ما با طبیعت یکی هستیم، تعهد خود را نسبت به مردم و مکان‌هایی که دوست دارید، تقویت کنید.

برای شرکت در جلسه اول کلاس یوگا در استودیو شانتی با ما در تماس باشید.

شما میتوانید از طریق پر کردن فرم یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دخترها در حال یوگا

جدید ترین بلاگ ها